2007. július 26., csütörtök

Gombás-paprikás saláta füstölt sonkával, Nasi Dagang (maláj utasrizs) variáció,







A zsír és a cukorTévedés azt hinni, hogy mindkettõ teljes elhagyása egyenlõ a diétával és a fogyással. Szervezetünknek ugyanis, bár kisebb mennyiségben, de szüksége van zsírokra és cukorra. A zsír a legfontosabb energiaforrásunk, amely nélkül szervezetünk nem tudna megfelelõen mûködni. Nélküle a zsírban oldódó vitaminok sem tudnának bejutni vérkeringésünkbe. Táplálkozástudósok szerint jó, ha energia-bevitelünk 15-25 %-a zsíroktól származik. Nem mindegy azonban, hogy milyenbõl. Egészségesebbek az úgynevezett telítetlen zsírok, amelyek javarészt növényi eredetûek. Ennél „rosszabbak” az állati eredetû telített zsírsavak.A hétköznapi értelemben vett cukor a répacukor. A cukor a szénhidrátok csoportjába tartozik, túlzott fogyasztása az elhízás leggyakoribb oka. A cukor a véráramon keresztül jut el a sejtekhez, ahol elégetve energiát termel. Azt a cukrot azonban, amelyet nem használunk fel, szervezetünk az izomsejtekben és a májban raktározza el – ha ezek megtelnek, akkor a cukor zsírrá alakul.

Mai ajánlatunk:

Gombás-paprikás saláta füstölt sonkával
- fehérjenapra

Nasi Dagang (maláj utasrizs) variáció
- keményítõnapra

Csokis Madelaine
- szénhidrátnapra

Nincsenek megjegyzések: