2007. június 28., csütörtök

90 napos diéta

Több kedves ismerosöm meglepoen sokat fogyott le és remekül érzi magát egy új étrend segítségével, ami alapelveiben testkontrollközeli. Szerintem a fogyni akaróknak tetszeni fog, ezért közzé teszem a „négynapos fogyókúrás diétát", ami a felesleges kilók leadása mellett várhatóan tartósan meg is változtatja a szervezet anyagcseréjét, s emiatt a leadott kilók utóbb nem jönnek vissza. A fogyókúra 90 napig tart, ez ido alatt 18-25 kg-ot lehet fogyni. Ha kevesebb kilót kell leadni, akkor a diétát elobb is abba lehet hagyni, de az anyagcsere-változás nem jön létre. A napok sorrendjét …. mindenképpen be kell tartani! A diéta a fehérjenappal kezdodik, utána keményítonap, szénhidrátnap és gyümölcsnap, majd ismét a fehérjenap következik, és ez így megy, sorban, 90 napig. Az egész fogyókúra idején, havonta egyszer, víznapot kell tartani, amely mindig a gyümölcsnap után következik, s utána fehérjenap jön. Cukormentes kávé és tea korlátlan mennyiségben fogyasztható.
1. nap a fehérjenap.
Reggeli (mind a 90 nap alatt ugyanaz): gyümölcs (pl. 2 alma, 2 körte, 2 barack, egy marék apró gyümölcs).
Ebéd: fott, ill. sült hús (3 szelet=200 gramm), 1 szelet kenyér, saláta korlátlan mennyiségben, olaj nélkül. Ebéd után 2 dl, tészta nélküli levest kell meginni. Hús helyett lehet 3 tojást is választani, amit megfozve vagy megsütve kell fogyasztani. Tejet, sajtot csak ezen a napon lehet enni. A levest kötelezoen meg kell inni!
Vacsora: ugyanaz, mint az ebéd, csak leves nélkül. Arra kell ügyelni, hogy ha ebédre húst eszünk, akkor vacsorára is azt együnk, ha ebédre tojást választunk, akkor vacsorára is tojást együnk!
2. nap a keményítonap.
Ebéd: a zöldség bármely fajtája (bab, borsó, zöldbab, lencse, vörösrépa, krumpli stb.), kötelezoen kifozve, ételízesíto hozzáadásával (só, vegeta, bors, ketchup, fott paradicsom stb.). Egy szelet kenyér és saláta, ízlés szerint. Az egész ebéd egy mélytányér mennyiségu legyen.
Vacsora: ugyanaz, mint az ebéd, csak kisebb mennyiségben (egy mélytányér fele).
3. nap a szénhidrátnap.
Ebéd: fott tészta, fuszerezve. Pizza csak ketchuppal, spagetti spagettiszósszal, vagy bármilyen sós sütemény (egy adag pizzának megfeleloen).
Vacsora: két, kisebb szelet torta, vagy 2-3 szelet kalács, vagy 3 adag fagyi, és kötelezoen 1 szelet fozöcsoki.
4. nap a gyümölcsnap.
Ebéd: kívánság szerinti gyümölcsök tetszoleges keveréke, és korlátlan mennyiségben. Vigyázni kell, hogy ne legyenek túlsúlyban a savat termelo gyümölcsök!
Vacsora: ugyanaz, mint az ebéd.
A diéta befejezése után a régi, megszokott módon lehet enni, ám további 90 napig a reggeli csak gyümölcs legyen! Ha ebben a 90 napban még 3 kg-ot leadunk, az azt jelenti, hogy a szervezet anyagcseréje megváltozott. Ha nincs súlyleadás, a diétát meg kell ismételni. Ha további kilókat akarunk leadni, akkor 3 hónap szünet után kell folytatni a diétát. Ha a diéta idején néha szörpöt iszunk, az szénsavas legyen, mert az kevesebb cukrot tartalmaz. Az étrendet pontosan kell betartani, mert minden élelmiszernek megvan a maga szerepe. Például a reggelire elfogyasztott gyümölcsbol a szervezet az összetett cukrot használja fel, ami az idegrendszert táplálja; a csokoládé pedig meggátolja a diétázásnál amúgy gyakran fellépo allergiát. 45 nap után ajánlatos ellenoriztetni a vérnyomást és a vérképet. Noha a diétát eddig kipróbálóknál nem jelentkezett egészségügyi probléma, és simán leadtak 15-20 kg-ot, jobb az óvatosság.
A módszer kifejlesztoi azt tapasztalták, hogy a magas vérnyomás miatt rendszeresen gyógyszert szedok néhány hét diéta után elhagyhatták a gyógyszerüket.
Fontos: egyszer se térjünk el a leírtaktól; a fogyókúra idején ajánlatos fizikailag aktívnak lenni; a fogyás mértéke függ az induló testsúlytól (kövérek többet, soványak kevesebbet fogynak); a leadott kilók várhatóan nem térnek vissza, és a fogyókúra alatt és után a fogyás ténye miatt nagyon jól érezzük magunkat.
Ha valaki csak néhány kilót szeretne leadni és/vagy idegenkedik az ismertetett étrendtol, akkor tudjon róla, hogy a közelmúltban fölfedezték, hogy az éhségérzet viszonylag szorosan összefügg azzal, hogy az elfogyasztott étel milyen mértékben emeli meg a vércukorszintünket. Ennek jelzésére megalkották a glikémiás index (GI) fogalmát. Az index az ételeket a glükózhoz (szolocukorhoz) viszonyítva rangsorolja, ami 100 pontot ér. Az 50 alatti érték alacsony, az 50 és 70 közötti közepes, a 70 fölötti magas. Ha csökkentjük az étkezések átlagos GI-értékét, akkor hosszabb ideig érezzük jóllakottnak magunkat.
Ennek fényében kerülendo a "fehér étel" pl.:
a fehér kenyér (73),
a zsemle (72),
a fánk (76),
az édesített gabonapehely (85),
a kukoricacsipsz (72),
a sósperec (81 ),
illetve gyakorlatilag bármi, ami finomlisztbol készült.
Kerülendok a magas cukortartalmú termékek pl:
a kóla ( 65.)
Problémásak még:
a gyorsrizs (72),
a hasábburgonya (75)
a héjában sült krumpli (85). Jobb az
újburgonya (57).
A "fehér szabály" alóli kivételek
a tejtermékek (GI-jük 40 vagy kevesebb) és a legtöbb
fott tésztaféle (40-50).
Érdemes minél több rostot fogyasztani. Például :
teljes kiorlésu lisztbol készült kenyeret (53),
hosszú szemu vagy barna rizst (55),
zöldségféléket (többségük GI-értéke alacsony),
gyümölcsöt.
A cukor értelemszeruen kerülendo, de azért érdemes tudni, hogy a tejcsokoládé GI-értéke csak 34.
Mindazonáltal, mivel az elfogyasztott ételek átlagos GI-értéke számít, egy-két szem héjában sült burgonya nem árt, ha salátával és egy szelet hússal esszük. Fogyni szerintem agykontrollos programozással; intenzív mozgással (kedv híján ehhez is programozás ajánlott, s az úszás fogyáshoz nem a legjobb mozgásfajta); és megfelelo étrenddel lehet.
Sok sikert!

Nincsenek megjegyzések: